Na blogu jednoho z EMBT - Andreano Lanusse je nově první video s Firemonkey v akci, je dostupné na youtube, takže jsem ho vložil níže. Dále se v komentářích objevuje několik dalších informací, které Vám tak mohu předložit.
Nejprve video:
VIDEO
FireMonkey je pro každou platformu nativní . FireMonkey je samozřejmě výsledkem akvizice KSDEV a jejich zaměstnanců, ale významně upraveno a rozšířeno.
V IDE je vpravo strom s platformami, iOS není jako platforma, ale jako samostatný projekt. Designer pro FireMonkey je kapánek jiný než pro VCL, ale jedná se o drobnosti (např. můžete strčit tlačítko do tlačítka, prostě nejsou hranice).
Na Windows je používáno Direct2D, nebo Direct3D, pokud není dostupné (tj. např. Windows XP) tak GDI+. Na OSX je používáno OpenGL. Je dostupných několik stylů, včetně vzhledu nativního Macu. Lze vytvářet, dohrávat nebo prodávat vlastní styly.
Swindell (aka jeden z vedoucích pracovníků) napsal: Plánujeme i Linux a Android, ale priorita je dostat ven Win/OSX/iOS. Také plánujeme dát rozhraní (language bindings) pro jiné jazyky.
Na OSX je nutné pro ladění nahrát malé rozšíření (Platform Assistant) - to zaručuje komunikaci s IDE během ladění, prostě jako klasický remote debugger. Překlad pro OSX provádí Delphi nebo C++Builder, pro iOS je pro výsledný překlad třeba si trochu pomoci xCode, ale většinu věcí si odladíte ve Windows jako Win32 aplikaci. Jedná se opravdu jen o ten výsledný překlad - což je velmi důležité. Pokud si představíte, že to takto bude fungovat i pro Android tak není co řešit.
I IDE je nový Deploy tool pro Win, Mac a Cloud.
Michal Swindel: Today you can use FPC for ARM and Delphi compiler for Atom. Firemonkey je přeložitelné i ve FPC. Ale nativní ARM kompilátor bude i pro Delphi. Mimochodem to s tím FPC znamená, že je tu šance na … Android a Linux už nyní - sice jen přes FPC, ale lepší než drátem do oka. A já myslím, že i tuším kdo by to mohl (aspoň ten Android) udělat. No nechme se překvapit.